JAKI OLEJ ZASTOSOWAĆ DO ZABYTKOWEGO DWUSUWA….
Co do zasady ilość oleju w paliwie wynosi stosunek 1:40, aczkolwiek szczegółowo określają to dane techniczne każdego motocykla.
Podczas stosowania olejów 2T trzeba bardzo dokładnie stosować się do zaleceń producenta, ponieważ nadmiar oleju może być zabójczy dla silnika. Zbyt duża ilość oleju może spowodować mostkowanie świec, nadmierne dymienie, gromadzenie się dużych ilości nagaru na tłoku i kanałach wydechowych oraz zapchanie układu wydechowego. Silnik nie rozwija pełnej mocy lub powoli ją traci.
Zbyt mała ilość oleju powoduje ryzyko zatarcia silnika. W sytuacjach awaryjnych można zastosować dowolny olej 2T, który będzie dostępny w danej chwili. Na każdej stacji benzynowej można zakupić olej do pił spalinowych i bez obaw można go zastosować. Dla dobra i trwałości silnika najlepiej stosować oleje 2T światowych producentów, unikając mało znanych marek, im lepszy olej, tym dłuższa i lepsza praca silnika.
Klasyfikacja olejów do silników dwusówowych
API TA – silniki o małych mocach do pojemności 50ccm
API TC – silniki o pojemnościach 50 do 500 ccm, zastosowanie motocykle, skutery śnieżne piły spalinowe.
Polecam Castrol, Mannol, Motul.